Begrænser?

Redaktør: Moderator

Begrænser?

Indlægaf JackFrost » ons okt 19, 2011 10:16 am

Hej!

En af mine dm'ere har ham jeg har købt den af, fjernet plomben på, så den render 40-45. Det er jeg ikke så tilfreds med

Kan man sætte en begrænser på,så det er lovlig igen? Eller skal jeg ha fat i en ny cylinder? Eller kan man få den studs der sidder på cylinderen løst?

Han har jo skåret den helt fra hinanden, så den ser ikke for flot ud :/

Så optimal løsning: ny cylinder studs (røret der går fra karburator til cylinder) ellers en anden metode at begrænse den på.

Mange tak for hjælpen :)

Suzuki Dm50 - For os entusiasterne
Brugeravatar
JackFrost

Geografisk sted: Roskilde

Re: Begrænser?

Indlægaf CrazyCatman » ons okt 19, 2011 12:20 pm

Hvis han har smadret studsen, så ville jeg montere en ny lovlig studs. Hvis cylinder også er "smadret" efter eksperimentet... ja så på med en ny cylinder.

Det er jo officielt ikke lovligt selv at begrænse - da den er typegodkent med den officielle begrænsning. Jeg mener mi standard Yamaha FS1 kører 45 km/t - det er en svensker, men jeg har sat lovlig, originalt dansk cylinderkit, original dansk boreplade med plumpen intakt, original udstødning - men jeg må ikke begrænse den yderligere ved f.eks. at ændre gearingen til en "tungere" gearing, så den arbejder hårderer og ikke når den reelle top.
Men jeg tror ikke det er noget man vil se så meget på - men i papirene er det ikke lovligt.

Om man kan få en ny studs, ved jeg ikke. Har Emil en ville det være super :) Ellers, hvis du kan vente til weekenden, hvor jeg tager på værkstedet igen, så kan jeg jo lige tage min reservedelshåndbog med, så kan du få reservedelsnummeret, så kan du kontakte Suzuki og høre om de har den på lager. Alternativt skal du have fat i f.eks. Tempo Cykler i Roskilde, da de vist stadig har lidt gamle Suzuki dele på lager.
Mine Samurai'er:
1984 "Originalen", Sort
1994 "Specialen", oprindelig sort.

Andre knallerter:
'66 Mobylette AV42, '73 + '74 Casal K197, '76 Honda Amigo, '78 & '83 Yamaha FS1, '90 Jawa Babetta model 210.
Brugeravatar
CrazyCatman

Geografisk sted: Ama'r

Re: Begrænser?

Indlægaf juhl-drengen » ons okt 19, 2011 5:06 pm

ved ik hva du sys om det men du kan købe en studs i thansen ;)
Suzuki dm50 samurai special 1994 - class grøn

keeway matrix 2005 - matsort

MODERATOR
Brugeravatar
juhl-drengen

Geografisk sted: 7200 grindsted

Tilbage til Hvordan Fanden...? - hjælp til alle problemer!